تور های یک روزه ارزان

برگزاری تور های داخلی یک روزه ارزان

تور های یک روزه ارزان

برگزاری تور های داخلی یک روزه ارزان

  • ۰
  • ۰

تور کویر

بهترین نقاط کویری ایران برای سفر کجاست؟ نزدیک‌ترین و بهترین کویرهای در دسترس از نظر امکانات، زیبایی و امنیت کدامند؟ برای رفتن به کویر چه چیزهایی لازم است؟

با نزدیک شدن به سرمای زمستان سفر به جنگل و کوهستان کمتر شده و مردم بیشتر راغب به سفر به مناطق گرمسیر هستند. بهترین نقاط برای سفر در این شرایط کویر ها هستند که به نسبت نقاط دیگر گرم‌ترند. اما سفر به کویر کمی با سفر به نقاط دیگر فرق دارد چرا که کم تجربگی در این سفر و بلد نبودن را می‌تواند خطرناک باشد پس بهتر است اولین بار با تور های گردشگری به کویر سفر کرد.

اما سفر به کجا و کدام کویر؟ نزدیک‌ترین کویرها به تهران در ادامه امده است.

1. کویر مرنجاب

این کویر نزدیک‌ترین کویر به شهر تهران است و در شهرستان آران و بیدگل قرار دارد. آران و بیدگل در نزدیکی شمال اصفهان است اگر از تهران به سمت مرنجاب حرکت کرد در کمتر از 5 ساعت می‌توان به کویر مرنجاب رسید. از ویژگی بارز این کویر می‌توان به رمل‌های آن اشاره کرد که بلندترین رمل‌ها را در بین کویرهای ایران دارد و اگر هیجان آفرود اهمیت دارد کویر مرنجاب پیشنهاد می‌شود. متاسفانه این کویر و لوکیشن تور گردی آن اقامتگاه‌های چندان مناسبی جز خود اقامتگاه مرنجاب ندارد. افرادی که ماشین آفرود ندارند امکانات آفرود آن نیز محدود است به علاوه که امکان موتور چهار چرخ سواری در این کویر میسر نیست و ممکن است در برخی از ایام سال این لوکیشن به کل در دسترس نباشد.

کویر مرنجاب

2. کویر ابوزید آباد

کویر ابوزید آباد نیز یکی از کویرهای جذاب برای کویر گردی است که مورد توجه آژانس‌های گردشگری است چرا که تعداد اقامتگاه‌های بیشتری نسبت به مرنجاب دارد و امکانات آفرود آن به نسبت بهتر از مرنجاب است و از نظر فاصله هم تفاوت چندانی با مرنجاب ندارد اما رمل‌های ابوزید آباد نسبت به مرنجاب کوتاه‌تر هستند تور کویر ابوزید آباد یکی از آن دسته تورهایی است که به هر ایرانی پیشنهاد می‌شود.

3.کویر مصر 

کویر مصر پرطرفدارترین کویر ایران است و در بین تورهای کویر تور کویر مصر بیشترین مخاطب را دارد چرا که علاوه بر مواردی که 2 کویر قبلی داشتند روستای مصر که نام کویر مصر نیز از آن گرفته شده است یک مکان دیدنی و تاریخی است. همچنین بلندترین آبشار نمکی ایران در این کویر قرار دارد. این کویر نسبت به 2 کویر قبلی فاصله بیشتری با تهران دارد و حدود 8 تا 8:30 ساعت با تهران فاصله دارد 2 کویر قبلی را 1 روزه هم می‌توان سفر کرد ولی کویر مصر را نمی‌توان برای ان برنامه یک روزه چید چرا که علاوه بر فاصله زیاد در یک روز فرصت دیدن تمام مناطق دیدنی آن وجود ندارد.

کویر مصر

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی